Scrisoare deschisa catre deputatul italian Alessandra Mussolini

n1635097917_40273_2293

Stimata  Doamna Deputat Mussolini,

 

Am urmarit polemica din aceasta perioda referitoare la filmul romanesc “Francesca” si declaratiile dumneavoastra ulteriore in care ne spuneati:

“Cand am vorbit despre violenta unor romani in Italia, am facut-o citand cifre si statistici. Inseamna ca am lovit tinta, acest film demonstreaza ca sunt violenti si in limbaj. Sunt surprinsa ca s-a putut prezenta un film cu o astfel de jignire” .

 Sursa ziarul italian Il Secolo XIX

http://ilsecoloxix.ilsole24ore.com/p/cultura/2009/09/04/AMqfrftC-italiani_brutta_gente.shtml

Nu stiu ce statistici aveti dumneavoastra, dar va invit sa le verificati… pentru ca in inchisorile italiene se afla doar 1.092 de romani condamnati (si nu toti pentru viol) dupa cum arata sondajul efectuat de Biroul pentru Devoltare si Gestiune SIA… comparativ cu cei peste 1.000.000 de romani rezidenti in Italia. Pentru un procent de 0,1% dumneavoastra v-ati permis sa afirmati ca suntem o natie de violatori. Si aceasta afirmatie nu e jignitoare?

 Aveti la cunostinta faptul ca 90% dintre violuri se petrec in interiorul familiilor italiene si doar un mic procent este denuntat?  Si, din acest mic procent de violuri care sunt denuntate, conform Ministerului de Interne din Italia, 60,7% dintre autorii lor sunt italieni. Doar 7, 8% dintre violatori sunt romani, iar 6,3% sunt marocani. Va rog sa va informati inainte de a jigni o intreaga natiune.

Daca limbajul nostru vi se pare jignitor, pe al dumneavoastra cum il definiti?Eu sper, ba chiar ii invit pe toti romanii care s-au simtit jigniti de afirmatiile dumneavoastra sa depuna o plangere, exact asa cum procedeaza domnia sa contra regizorului Paunescu. Si sper ca si Guvernul de la Bucuresti sa reactioneze… Stim ca dumneavoastra credeti ca puteti jigni pe oricine ascunzandu-va sub protectia pe care v-o da imunitatea parlamentara. Dar cand defaimati o intreaga natiune, nu numai prejudiciati convietuirea civila intre diferitele etnii, dar distrugeti si imaginea Italiei in exterior, prezentand-o ca pe o tara rasista.

Ceea ce nu-i nici macar adevarat in totalitate, avand in vedere ca eu, personal, am foarte  multi prieteni italieni care tin la mine si ma trateaza cu respect. Stiati ca unii italieni s-au simtit de asemenea loviti de afirmatiile dumneavoastra si comentariile lor la aceste afirmatii au fost foarte asemanatoare celor din filmul “Francesca”, daca nu mai rau?

Vedeti ceva rau intr-un film care prezinta efectele afirmatiilor dumneavoastra? Sentimentul impartasit al tuturor romanilor din Italia in urma declaratiilor dumneavoastra? Bine, atunci dati-ne pe toti in judecata, pentru ca am gandit toti acelasi lucru.

 “Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face” zice un proverb si eu, date circumstantele, as adauga: “Nu jigni daca nu vrei sa fii jignita”. Exista, de exemplu, italieni care convietuiesc foarte bine cu romanii (ba chiar au fondat un partid politic impreuna) si care v-au invitat sa va intoarceti la cinematografie, avand in vedere dezastrele pe care le cauzati prin declaratiile pe care le faceti.

(Comunicat Partidul Identitatea Romaneasca)

http://www.identitatearomaneasca.it/smf/index.php?topic=466.msg891#msg891

Iata, dumneavoastra judecati faptul ca ne-am simtit jigniti, afirmand ca “v-ati atins tinta”. Dar, avand in vedere ca noi avem un mod diferit de a gandi, nu va raspundem cu aceeasi moneda atunci cand v-ati simtit jignita. Nu spunem, desi am putea-o face, ca “ne-am atins tinta”. Pentru ca, vedeti dumneavoastra, noi in fond suntem un popor chiar tolerant. Ar fi suficient sa observati faptul ca am fost Domni si am oferit chiar un loc in Parlament comunitatii italiene din Romania.

Daca oricare dintre politicienii romani ar gandi cum ganditi dumneavostra, ar iesi afirmand : “Italienii au omuciderea in ADN-ul lor.” Si ar fi suficient sa citeze cazul petrecut la Erba sau impuscaturile (una pe zi) ce se petrec la Napoli ca sa-si demonstreze teza. Dar se vede ca, in ciuda afirmatiilor dumneavoastra, suntem totusi dotati cu o semnificativa doza de bun simt, o caracteristica indispensabila in orice societate civilizata.

Eu imi doresc de la dumneavoastra acea analiza ADN care sa ne arate gena responsabila pentru violuri. Iata, sunt prima care ma voi supune unor astfel de analize si sunt sigura ca, la fel ca mine, toti conationalii mei. Doar o astfel de analiza ar putea valida teza dumneavoastra.

 Dar inchei multumindu-va pentru publicitatea facuta filmului “Francesca” care ar fi putut trece neobservat. Va multumesc pentru contributia pe care o aduceti la promovarea cinematografiei romanesti in lume.

 

Cu stima,

Alina Harja

Presedinte al Asociatiei ”Amici della Romania”, Roma, Italia

4 thoughts on “Scrisoare deschisa catre deputatul italian Alessandra Mussolini

  1. Din cate stiu, d-na Mussolini nu are simtul umorului prea dezvoltat, de aceea cred ca n-ar fi in stare sa aprecieze amuzanta provocare a Alinei. De aceea a si dat fuga la avocat! Fuga la avocat s-a tradus pana una alta intr-o involuntara publicitate adusa peliculei, insa e de dorit sa nu se transforme in cenzurarea sau blocarea acesteia. Ar fi chiar culmea, dupa cantitatea de venin pe care multi lideri politici italieni ai ultimilor doi ani au varsat-o asupra noastra in mod mai mult sau mai putin constient…

Leave a comment