Londra: scrisoare deschisa catre ambasadorul Romaniei in UK, dr. Ion Jinga, despre umilinta romanilor care apeleaza la serviciile consulare din Marea Britanie

Excelentei Sale Dr. Ion JINGA

Ambasador extraordinar şi plenipotenţiar în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord

Stimate domnule ambasador,

Ma numesc Florin Ionita si sunt unul dintre romanii care locuiesc in UK.  Indraznesc sa va scriu aceasta scrisoare deoarece am incercat sa fac o plangere impotriva consulatului si am constatat ca nu am unde sa ma adresez.

Sugerez ca nu ar strica sa existe pe site-ul ambasadei o astfel de rubrica pentru plangeri, deoarece printre romanii din UK este arhicunoscut  faptul ca o relatie buna cu ambasada este aproape o misiune imposibila. Lasand zvonurile la o parte, doresc sa va impartasesc experienta personala avuta de curand la consulat. Tin sa precizez ca locuiesc in Londra impreuna cu sotia si fiul meu, care bineinteles, frecventeaza o scoala din UK. Fiul meu a implinit de curand varsta de 14 ani. In consecinta, trebuie sa intre in posesia primei sale carti de identitate.

Informandu-ma pe site-ul ambasadei, am descoperit ca ambasada poate elibera primul buletin dupa implinirea varstei de 14 ani. Am completat dosarul cu toate actele necesare, iar sotia impreuna cu fiul meu s-au prezentat la consulat in vederea depunerii dosarului. Ajunsi la ghiseu, sunt informati ca de la dosar lipseste o hartie (adeverinta) eliberata de una din autoritatile din UK, din care sa reiasa de ce minorul nu se poate deplasa in Romania pentru a-si face buletinul!!!

Bineinteles ca aceasta adeverinta va trebui tradusa in limba romana de un traducator autorizat de ambasada, deoarece angajatii ambasadei Romaniei in UK nu sunt capabili sa citeasca cateva randuri in limba engleza!!!

Intrebarea mea este urmatoarea: nu este suficient de clar de ce o familie care locuieste in UK solicita la ambasada eliberarea unui buletin pentru copilul lor??? Chiar conteaza motivul? Nu cred ca vine cineva in excursie din Romania pentru a-si face buletin la Londra! Motivele sunt nenumarate si de bun simt elementar: in primul rand, pentru ca traim aici! In al doilea rand, pentru a-si face buletinul in Romania, minorul trebuie sa plece cu ambii parinti pentru aproximativ trei saptamani. Daca pleaca doar cu unul din parinti, atunci ii va trebui o procura din partea celuilalt parinte pentru a putea calatori, lucru care cere iarasi timp, bani si drumuri la ambasada. Un alt motiv poate fi faptul ca este foarte costisitoare o deplasare in tara a unei familii intregi, timp in care trebuie sa platim si cheltuielile de intretinere din UK. Mai pe scurt, pentru ca nu ne permitem! Alt motiv este acela ca minorul nu poate lipsi de la scoala.

Chiar nu poate fi substituita aceasta regula cu o simpla declaratie pe propria raspundere data la ghiseu???

Ne-am conformat, am fost la liceul la care invata fiul nostru, am solicitat adeverinta cu pricina, am tradus-o si am revenit la consulat. Am asteptat cuminti la coada tinuta de doamna care are puterea de a hotara daca tu, cetatean roman, ai un motiv intemeiat sa intri in consulat. Cand ne-a venit randul, aceasta doamna foarte incompetenta dealtfel, ne roaga sa parasim consulatul pentru ca acolo nu se elibereaza primul buletin, ci doar se reinnoiesc buletinele persoanelor care au deja unul!!! Incercam sa ii explicam ca este exact pe dos, ca am mai fost odata si ca ne lipsea doar adeverinta. Doamna ne raspunde nervos ca am inteles noi gresit.

Sotia insotita de fiul meu au parasit consulatul si m-au sunat sa imi spuna isprava. Ii sfatuiesc sa se intoarca la consulat sa o roage pe doamna respective sa ii lase sa ceara lamuriri la ghiseu, in speranta ca acolo vor da de cineva mai competent. Zis si facut. Se reintorc si dupa inca 20 de minute de stat la coada, doamna respectiva le raspunde nervos ca daca nu o cred pe ea sa mearga sa intrebe la ghiseu, dar ca ea este sigura ca vor primi acelasi raspuns. Precizez ca aceasta a doua vizita a fost in data de 27/10/2014. Ajunsi la ghiseu, doamna de acolo le cere cateva momente pentru a se informa, pentru ca dumneaei nu este sigura daca se poate. Revine dupa cateva minute insotita de un domn, probabil jurist, care, in calitate de expert, preia cazul. Acest domn, dupa ce rasfoieste dosarul, citeste si cererea tip de eliberere a buletinului, in care la rubrica “motivul pentru care se cere eliberarea unui buletin” eu completasem “implinirea varstei de 14 ani”. Sterge acest lucru si completeaza tacticos ca un adevarat unic posesor al adevarului suprem: “la studii in strainatate”!!! Trecand peste acest detaliu, domnul respectiv concluzioneaza: “dosarul este complet, dar chitanta?” Asta in conditiile in care buletinul ne costa in total £130, iar pe site scrie ca toate taxele se platesc in lire la ghiseul consulatului!!! Dar se pare ca nu e asa! Domnul in cauza ne informeaza ca ne trebuie o chitanta de timbru judiciar in valoare de 5 lei eliberata pe numele minorului IN ROMANIA!!! Cand avem chitanta putem reveni( pentru a treia oara!!!).

Lasand partea tehnica si regulile stupide la o parte, imi pare rau ca nu va pot reproduce sarcasmul cu care sunt tratati bietii romani care indraznesc sa apeleze la serviciile dealtfel deloc ieftine, ale consulatului!

Pe de alta parte, sa poti suna la numarul de telefon afisat pe site, este o alta misiune imposibila. Probabil in mare parte a timpului este lasat receptorul deoparte pentru a da doar ton de ocupat incat sa nu deranjezi angajatii consulatului. Daca indraznesti sa suni la numarul pentru urgente pentru ca la celalalt numar nu raspunde nimeni, si problema ta sa nu fie considerata o urgenta, vei fi sfatuit sa suni la numarul normal si iti va fi inchis telefonul in nas!

Concluzia? Cu asa atitudine si incompetenta nu m-am mai intalnit de pe vremea lui Ceausescu cand toti angajatii la stat tratau oamenii ca pe niste sclavi carora li se face o favoare!

Daca credeti ca situatia mea este una singulara sau exagerata, atunci am sa postez acesta scrisoare in toate mediile in care voi putea, doar pentru a convinge si alte mii de romani sa scrie despre experientele lor avute cu consulatul.

In speranta unei imbunatatiri a serviciului de relatii cu publicul al consulatului,

Va multumesc anticipat pentru rabdarea si bunavointa Domniei Voastre!

Cu deosebit respect,

Florin Ionita                                               01/11/2014

This entry was posted in UK and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Londra: scrisoare deschisa catre ambasadorul Romaniei in UK, dr. Ion Jinga, despre umilinta romanilor care apeleaza la serviciile consulare din Marea Britanie

  1. Florin Ionita says:

    Rog toti romanii din UK care au avut experiente similare la consulat sau ambasada, sa scrie si sa posteze! Sa facem cunoscut modul la care suntem tratati pe banii nostri de cei care trebuie sa ne reprezinte!
    Multumesc,
    Florin Ionita

  2. Flory says:

    Eu am avut o experiente asemanatoare cu primul copil, m-a costat un pasaport romanesc in jur de 300 de lire impreuna cu procurile necesare si la al doilea copil nici nu i-am mai facut acte romanesti ci doar pasaport britanic care a costat doar 40 de lire, dar tot sper ca intr-o zi se vor schimba lucrurile si la amabasada noastra. Am facut tot felul de plangeri si postari dar nu am primit nici un raspuns si nici o rezolvare asa ca-ti doresc mult succes in lupta cu coruptia romana.

    • Florin Ionita says:

      Nu cred ca este vorba despre coruptie aici Flory! Mai degraba nepasare si dispret! Trebuue sa ne facem un pic auziti daca dorim schimbare. Te sfatuiesc sa trimiti reclamatia doamnei Daniela Vitelaru, aici ori pe Facebook. Ea va reusi sa o faca cunoscuta publicului si ambasadei.

  3. Florin Ionita says:

    Va multumesc pentru sustinere!

  4. Florin Ionita says:

    Mai jos, va pun la dispozitie raspunsul consulatului. Voi reveni cu replica mea. Multumesc numarului mare de romani care au citit scrisoarea si care ma auatin!

    Stimate domnule Florin Ionita,
    Urmare a petitiei dumneavoastra adresate Ambasadei Romanei la Londra, va precizam urmatoarele:

    In primul rand, regretam eventualul disconfort creat de revenirea la Sectia consulara şi de asemenea, regretam faptul ca folositi termeni depreciativi la adresa functionarilor consulari, in conditiile in care ati fost tratat cu respect, oferindu-vi-se informatiile de care aveti nevoie pentru intocmirea serviciului consular solicitat.

    Va precizam faptul ca activitatea de lucru cu publicul la ghiseu este supravegheata in permanenta de catre un diplomat cu atributii consulare, iar limbajul necuviincios, zeflemitor, sarcasmul sau eventualele jigniri adresate cetatenilor romani de catre functionarii consulari, nu sunt tolerate.

    In vederea prestarii unor servicii consulare de calitate, este limitat accesul in sala de lucru cu publicul doar pentru acei cetateni care solicita informatii, programari sau doresc intocmirea de servicii consulare, precum si pentru cei care necesita asistenta si protectie consulara.

    In ceea ce priveste situatia relatata de dumneavoastra, va precizam ca sotia dumneavoastra s-a prezentat la Sectia consulara, insotita de fiul dumneavoastra, in vederea depunerii unei solicitari de eliberare a primei carti de identitate.

    Sotia dumneavoastra era deja in posesia listei documentelor necesare in vederea depunerii soicitarii, lista pusa la dispozitie de functionarii consulari si intocmita pe baza prevederilor legale in materie.

    Sotia si fiul dumneavoastra au fost invitati in sala de audiente, unde le-au fost verificate documentele si unde li s-au oferit informatii, separat de fluxul de la ghiseu, in vederea completarii corecte a rubricilor din formular si asupra documentelor necesare finalizarii cererii. Aceasta procedura este aplicata tuturor cererilor de eliberare a primei carti de identitate.

    Dupa cum cunoasteti, cartile de identitate se elibereaza doar in Romania, personal sau prin procura, pentru cei care isi reinnoiesc cartea de identitate sau, in cazul celor care aplica pentru prima carte de identitate, personal sau prin intermediul misiunilor diplomatice ale Romaniei in strainatate.

    Eliberarea primei carti de identitate prin intermediul misiunilor diplomatice reprezinta exceptia.

    Baza legala o puteti regasi in OUG 97/2005, republicata, privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani.

    Taxa consulara de preluare a cererii si de transmitere a acesteia in Romania nu va absolva de plata taxelor legale pentru emiterea cartii de identitate, incluzand doar legalizarile si certificarile prevazute de lege.

    Conform instructiunilor transmise de catre Ministerul Administratiei si Internelor, in momentul preluarii cererii, solicitantul trebuie sa precizeze motivul pentru care nu se poate prezenta in Romania (ex: se afla la studii, este in imposibilitate fizica de a calatori etc.). Asa cum v-am precizat si anterior, preluarea cererii pentru eliberarea primei carti de identitate prin intermediul misiunilor diplomatice reprezinta o exceptie care se aplica cetatenilor care se afla temporar in strainatate (nu si-au stabilit domiciliul in straintate). In lipsa unui astfel de document justificativ, cererea va fi restituita misiunii diplomatice pentru completare, aspect care ar antrena o deplasare suplimentara la Sectia consulara si un timp mai indelungat de procesare si de eliberare a documentului solicitat.

    Lista documentelor necesare si procedura sunt stabilite de catre Ministerul Administratiei si Internelor, iar nesocotirea acestora atrage restituirea solicitarii catre misiunile diplomatice.

    In ceea ce priveste achitarea contravalorii cartii de identitate si a taxei extrajudiciare de timbru, daca nu reusiti sa le achitati in Romania direct, aveti posibilitatea de a indica o persoana de contact din Romania care urmeaza sa se prezinte la Servicul public comunitar local pe raza caruia aveti domiciliul, pentru incheierea formalitatilor respective.

    Datele persoanei de contact, respectiv numele, prenumele, adresa de domiciliu si numarul de telefon vor fi mentionate pe verso-ul cererii de eliberare a actului de identitate.

    In cazul in care nu puteti indica o persoana de contact din Romania, este necesar sa contactati Serviciul public comunitar local de evidenta a persoanelor de la localitatea de domiciliu si sa soliciati numarul contului in care sa platiti taxele legale precum si cuantumul acestora, urmand sa depuneti la dosar documentul bancar care sa confirme efectuarea transferului.

    In ceea ce priveste obtinerea de informatii prin intermediul telefonului, va precizam ca numarul de telefon al Sectiei consulare este apelat zilnic de zeci de cetateni romani care se afla in situatii deosebite (accidente, decese, furturi etc.) sau nu au acces la internet. Un functionar consular raspunde la aceste apeluri, care in anumite situatii pot avea o durata indelungata, motiv pentru care recomandam sa folositi cu precadere posta electronica, Sectia consulara urmand a va raspunde in maxim 48 de ore.

    Persoanele care doresc sa obtina informatii consulare au si posibilitatea de a apela direct Centrul de Suport din cadrul MAE sau de a consulta site-ul misiunii diplomatice, la rubrica de Asistenta si Servicii Consulare.

    Va asiguram de intreaga noastra atentie in ceea ce priveste sesizarile dumneavoastra, in vederea imbunatatirii modului de prestare a serviciilor consulare, a micsorarii timpilor de asteptare si a evitarii unor deplasari inutile la Sectia consulara.

    Ramanem la dispozitia dumneavoastra pentru clarificarea oricaror neclaritati.

    Cu cele mai bune ganduri,
    Paul Hussar
    Viceconsul

  5. Florin Ionita says:

    Stimate domnule viceconsul Paul Hussar,

    In primul rand, va multumesc pentru raspunsul punctual pe care mi-l acordati.
    Tin sa precizez insa ca scrisoarea mea nu este o petitie pe Facebook, asa cum ati calificat-o. Scrisoarea a fost inmanata doamnei Daniela Vitelaru in ideea de a fi inmanata Excelentei Sale Dr Ion Jinga, ambasadorul nostru in UK. La sugestia doamnei Vitelaru, am cazut de acord ca scrisoarea sa devina una deschisa si in consecinta a fost postata pe blogul Romania in contact ( unde a avut un numar record de vizualizari, peste 2000), iar de acolo a ajuns pe Facebook.
    In alta ordine de idei, doresc sa va aduc la cunostinta faptul ca nu sunt genul de cetatean carcotas, care cauta nejustificat nod in papura! Aceasta actiune este prima de acest gen.
    Referitor la termenii depreciativi de care ma acuzati ca i-as fi folosit impotriva angajatilor consulatului, va rog sa imi permiteti sa va raspund cu o intrebare: cum numiti dumneavoastra o persoana care nu isi cunoaste atributiile de serviciu, care te da afara pe usa consulatului pentru ca nu stia ca primul buletin se poate elibera la consulat ? Si nu numai ca nu stia, dar incerca sa o convinga si pe sotia mea ca a inteles gresit! Oare asta nu este incompetenta? Daca nu ati inteles, sotia si fiul meu au fost DE DOUA ORI in acea zi la consulat! Nu acuz angajatii consulatului pentru regulile stupide din sistem, ci doar pentru incompetenta si rea vointa de care dau dovada in relatia cu romanii care culmea, apeleaza pe niste sume deloc mici la serviciile consulatului! Am pretentia ca, in calitate de cetatean roman care plateste onorarii deloc neglijabile, sa fiu tratat cu respect si competenta de catre angajatii consulatului tarii mele! Imi pare rau daca pretentiile mele vi se par absurde! Si mai am pretentia SA FIU AJUTAT sa imi rezolv problemele, sa fiu ajutat cu solutii ci nu sa mi se puna “bete in roate”! Despre taxa de 5 lei pe care dumneavoastra o solicitati IN ORIGINAL din Romania, imi permit sa va intreb, de ce nu se poate accepta o copie trimisa pe email, sau adusa personal, asa cum a sugerat sotia mea? Credeti cumva ca ne apucam sa falsificam chitante de 5 lei??? Probabil ca dumneavoastra nu intelegi problema de fond! Problema nu consta in suma onorariului, sau locul in care trebuie platit. Problema este ca tot ceea ce ne dorim, noi romanii care pierdem timpul si banii cu drumuri inutile la consulat, este doar PUTINA BUNAVOINTA si nu o gasim! Gasim doar un zid rece care ne raspunde sec “computer says NO!”
    Daca credeti ca imaginea mea despre consulat este una distorsionata, atunci ar trebui sa ne intrebam de ce toti romanii care au vizitat consulatul gandesc la fel ca mine? Povesti similare sunt nenumarate!
    Cu parere de rau, inchei prin a va spune ca raspunsul dumneavoastra nu mi-a fost de nici un folos! Nu am regasit nici o solutie in plus decat cele oferite de colegii dumneavoastra de la consulat! Ba mai mult, am ramas cu sentimentul ca a fost creat de asa natura incat sa descurajeze eventualele viitoare sesizari. Apreciez tonul diplomatic si protocolar pe care il folositi, insa eu acum, sunt nevoit sa astept vacanta de iarna pentru a putea veni iar cu fiul meu la consulat. Voi veni cu acele chitante in original, asa cum mi-ati cerut, dar voi veni cu teama ca voi fi respins iar cine stie din ce noua cauza.
    Nu ati facut nici o referire la sugestia mea de a infiinta o pagina online pentru reclamatii. Acest lucru ma face sa cred ca, de fapt, nu va doriti imbunatatirea serviciului de relatii cu clientii, cu toate ca sustineti contrariul! Consider ca orice sugestie sau reclamatie nu poate fi decat de folos unui bun manager care isi doreste imbunatatirea serviciilor!

    Cu deosebit respect,
    Florin Ionita

  6. Maria Gireada says:

    Scrisoarea adresata Ambasadei Romaniei la Londra este o fidela copie a oricarei din cele patru sau cinci zile din viata familiei mele in care a ” trebuit ” sa apelam la serviciile Consulatului Roman, cu exceptia subiectului care difera, in rest : incompetenta, tonul nepoliticos impins pana la obraznicie daca insisti, birocratia, legi is reguli concepute din start doar luand in considerare comfortul si reducerea efortului pentru cei care ar trebui sa lucreze cu ele dar niciodata pentru beneficiarii lor- cetatenii, pana la detalii specifice Consulatului cum ar fi folosirea unui “personaj ” demn de filmele de actiune, intimidant ca fizic si ton folosit intr o conversatie nonsens pentru ca dumnealui nu parea sa inteleaga romaneste nici la nivel conversational macar ,care undeva prin martie pazea cu mult zel intrarea in Consulat, toate le-am experimentat eu si alti membri ai familiei mele- toti cetateni romani din nastere.
    In numele meu si al familiei mele, va multumesc Domnule Ionita pentru ca ati gasit puterea sa puneti pe hartie experienta traita intr- un limbaj foarte politicos si diplomat, lucru pe care eu nu am reusit sa-l fac deoarece dupa mai multe ciorne am realizat ca alunecarea intr-o romana vulgara care sa exprime toata frustrarea stransa in mine in relatia mea cu oficialii tarii mele este mai puternica decat buna mea crestere. Pe viitor aveti toata sustinerea mea.

    • Florin Ionita says:

      Multumesc pentru sustinere, doamna Maria Gireada!
      Precizez ca problema nu este doar la consulat. De vina este si sistemul de reguli super birocratice romanesti. De exemplu in cazul meu, trebuia sa prezint o chitanta in original din Romania, eliberata pe numele fiului meu, in vederea depunerii dosarului pentru eliberarea CI. Mentionez ca, in aceasta situatie, consulatul este decat un curier oficial, dosarul meu trebuind sa fie trimis in Romania. Ca atare, am rugat-o pe sora mea (din tara) sa se duca sa rezolve cu chitanta respectiva. La ghiseu, surpriza! Nu se poate elibera decat persoanelor care depun personal dosarul! ” V-a informat gresit ambasada!” Este exasperant ce se intampla in Romania mileniului 3! Cata prostie, incompetenta si birocratie fara sens exista!

  7. Florin Ionita says:

    In urma discutiilor avute pe email cu domnul vice-consul Paul Hussar, doresc sa ii multumesc pe aceasta cale domniei sale pentru modul profesional si bunavointa cu care a fost dispus sa ma sustina in aceasta situatie.
    Va multumesc stimate vice-consul Paul Hussar!
    Cu deosebit respect,
    Florin Ionita

  8. Ramona Rus says:

    Buna.Saptamana trecuta am fost si eu la consularul roman in Londra:groaznic!!!In afara de faptul ca nu stiu nimic:concret,am intrebat in tara la consulat daca se poate face un pasaport temporar fara a fi prezent copilul,au zis sigur ca DA,in Londra la consulat raspunsul:nu se poate asa ceva,este ilegal trebuie sa duceti si copilul,normal alti bani pe imputerniciri!A doua problema,am un pasaport,cel al fetitei mele,pierdut si regasit,in rom au spus sa ma prezint la consulat cu pasaportul expirat si cu cel gasit si o sa il valiseze pe cel pierdut care este in valabilitate de inca 3 ani.Raspunsul ambasadei:NU se poate,trebuie sa faceti alt pasaport!Cea de-a treia problema,ma duc sa fac imputernicire pt pasaport si calatorie minor,in loc sa imi dea ce trebuie au incurcat o foaie ce trebuia sa ramana la ei,mi-au dat-o mie si invers!Am zis ca inebunesc!Alta zi invoita de la munca,a 3-a deja!Pe langa toate astea m-i s-a vorbit foarte urat,cand de fapt e greseala lor.In toate cele 3 zile de stat pe la consulat am auzit numai jigniri din partea angajatilor,citez:Ti-am zis de doua ori,esti surd?Nu sti sa citesti?etc.Nu cred ca au dreptul sa ne trateze asa iar cineva trebuie sa ia atitudine!

    • Florin says:

      Stiu din experienta ca exista informatii contradictorii intre consulat si cei din tzara
      Sfatul meu este sa tineti cont de cerintele consulatului pt ca acolo va depuneti dosarul
      Inainte sa bateti drumul, cititi PE site-ul ambasadei informatiile si cerintele pt situatia dumneavoastra

  9. Carmela says:

    A trecut atata timp si lucrurile nu doar ca nu s-au imbunatatit in urma numeroaselor incidente ci mai degraba s-a inrautatit…mi-e greata de ceea ce se intampla la sectia consulara a Londrei, scarba si dispretul personalului se pun ca un nod in stomac si in momente ca acestea, mi-e rusine sa ma numesc roman😦

  10. Catalin says:

    Ne-a Florine………., matale daca vrei sa-i faci copilului buletin de Roamnia ………. inseamna ca ai discernamantul ca acel act este emis de statul roman si ca ATESTA DOMICILIUIL MINORULUI LA ADRESA MENTIONATA IN RESPECTIVUL ACT, mai precis……….in frumusica ROMANIE . Ai sustinut ca este la scoala aici , deci………..functionarul ti-a completat foarte bine cererea ” LA STUDII ” fiindca daca copilul nu invata aici ci in romania atunci el era acasa LA DOMICILIU si ii faceai mataluta buletin acolo🙂 . Probabil nu stii faptul ca orice cetatean al UE are dreptul sa stea in strainatate maxim 3 luni fara sa anunte autoritatile ( se considera ca 3 luni este ca sa zicem asa…….turist ) dupa care LEGAL trecand cele 3 luni se considera ca si-a stabilit DOMICILIUL IN STRAINATATE , trebuie fie responsabil si sa anunte autoritatile atat din tara unde s-a stabilit cat si autoritatile romane si sa-si faca actele necesare , mai precis……… REGISTRATION CERTIFICATE . Daca te uiti pe site-ul ambasadei vei vedea acolo ca sunt pasapoarte pentru PERSOANE ROMANE CU DOMICILIUL IN STRAINATATE , oare ce dracu o fi aia ? :)))))) Ei bine ……….dupa ce faci dovada ca locuiesti in uk LEGAL , muncesti ci nu dai cu jula , platesti impozit la stat , copilul invata in uk , etc ,deci intr-un cuvant esti un om serios si responsabil ci nu un boschetar fugit din romania de la DOMICILIU , aplici frumusel si tu si familia pentru Pasaport pentru romani cu domiciliu in strainatate , fiindca asa este LEGAL , mama ei de treaba :))) Fiindca asa suntem noi romanii …………………, mereu trebuie sa dam vina pe altii pentru ceea ce noua ni se pare firesc , nu noi suntem vinovati …………ceilalti ……….offffff………mama ei de viata si lege :)))) P.S Am intalnit multi romani care stau aici de peste 3 sau 4 ani si daca-i intrebi sar repede si spun ca ei sunt REZIDENTI IN UK , dar daca le ceri pasaportul si te uiti pe a 2-a pagina scrie clar : DOMICILIUL /RESIDENCE : Bucuresti , Constanta , Brasov , etc ( de unde sunt ei ) . Pai mama ei de treaba ………una sustin aia si alta dovedesc cu actele lor de identitate ?

Leave a Reply

