U.K.: Închiderea unui colegiu de formare profesională (Concept Care College) afectează dreptul la muncă al cetăţenilor români

FOTO: Daniela Vitelaru

Potrivit Reglementărilor din anul 2006 privind Imigraţia şi Autorizarea Lucrătorilor din Noile State Membre, cetăţenii români (şi bulgari) pot lucra în regim part-time pe durata programelor de studii organizate de instituţii de învăţământ recunoscute din Marea Britanie, sau în regim full-time dacă urmează cursuri de formare profesională care presupun un plasament la un loc de muncă (NVQ – National Vocational Qualifications).

După 12 luni lucrate continuu în aceste condiţii, cetăţenii români sunt eligibili pentru un certificat de înregistrare albastru, care le confirmă accesul liber pe piaţa muncii din Marea Britanie.

Deşi în Marea Britanie există multe instituţii de învăţământ recunoscute de autorităţile britanice (Registrul furnizorilor autorizaţi de servicii de educaţie şi formare profesională totalizând 225 de pagini), o mare parte dintre cetăţenii români care studiază în Marea Britanie sunt înscrişi doar la un număr redus de colegii. Pentru a obţine statutul de „student”, cetăţenii români achită contravaloarea cursurilor de formare profesională (care variază între 1000 – 1500 GBP, în funcţie de tipul şi durata programelor de studii), comisioanele agenţiilor de mediere din România şi, uneori, contravaloarea serviciilor de obţinere a certificatelor de înregistrare (cunoscute sub denumirea de „yellow cards”).

Deşi înscrierea la astfel de cursuri reprezintă o metodă relativ simplă de a dobândi dreptul de muncă în Marea Britanie, în realitate, cei care urmează această cale întâmpină adeseori dificultăţi ca urmare a relaţiei de dependenţă faţă de colegiul la care sunt înscrişi. Perspectiva obţinerii accesului liber pe piaţa britanică a muncii după 12 luni de muncă îi determină pe mulţi cetăţeni români să accepte condiţii oneroase de muncă şi cazare.

Sursa: Atasatul pe probleme de munca si sociale din cadrul Ambasadei Romaniei la Londra
Întrucât dreptul de muncă este strict condiţionat de statutul de „student” la o instituţie de învăţământ recunoscută de autorităţile britanice, pierderea acestui statut afectează, implicit, legalitatea raporturilor de muncă cu angajatorii britanici. Având în vedere faptul că în unele situaţii cei care studiază sunt însoţiţi de membri de familie care şi-au dobândit dreptul de muncă în baza statutului de „dependent”, pierderea statutului de student de către cetăţeanul român care şi-a exercitat dreptul principal de şedere produce efecte în lanţ şi asupra membrilor de familie aflaţi într-o relaţie de dependenţă.
Închiderea colegiilor (care au statut de societate comercială cu răspundere limitată) produce efecte asupra studenţilor, care îşi pierd automat dreptul de muncă (în cazul cetăţenilor români şi bulgari), banii plătiţi pentru cursurile la care s-au înscris, precum şi şansele de dobândire a accesului liber pe piaţa muncii după expirarea unui interval neîntrerupt de 12 luni de muncă.
Potrivit reglementărilor britanice, păstrarea dreptului de şedere / muncă este condiţionată de înscrierea la cursurile unui nou colegiu autorizat în termen de 30 de zile.
Recent, Ambasada României din Marea Britanie a fost sesizată de către UK Border Agency (UKBA) asupra faptului că furnizorul Concept Care College din Londra a fost înlăturat din Registrul colegiilor autorizate în cadrul Pilonului 4 al PBS. Potrivit informaţiilor publicate pe website-ul Companies House (echivalentul Oficiului Registrului Comerţului din România), compania „Concept Care College Ltd” este în procedură de dizolvare, urmând să îşi înceteze foarte curând activitatea.
Conform UKBA, cetăţenii români ale căror drepturi sunt lezate de previzionata dizolvare a Concept Care College se pot adresa, pentru recuperarea eventuală a sumelor plătite colegiului, direct:
– Serviciilor teritoriale pentru Insolvenţă (The Insolvency Service – IS) ale Departamentului pentru Mediul de Afaceri, Inovaţie şi Aptitudini (BIS);
– Birourilor pentru Protecţia Consumatorilor (Trading Standards Office – TSO) din cadrul autorităţilor locale;
– Instanţelor civile din Marea Britanie (Small Claims Courts).

This entry was posted in Noutati and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to U.K.: Închiderea unui colegiu de formare profesională (Concept Care College) afectează dreptul la muncă al cetăţenilor români

  1. Munteanu Dan says:

    Se pare ca problema succesului pe care il au romanii care pleaca din tara asta fara nici un viitor au ingrijorat multe institutii care din disperare si fara nici un temei legal dau stiri total nefondate si neadevarate si mai mult ca sigur de aceasta data problema nu va ramane nerezolvata.

    Cateva chestiuni care ar trebui sa lamureasca pe toti acei romani care dezinformati cu un scop anume de catre autoritatile romanesti au intrat in panica si cauta sa gaseasca adevarul:

    1) Pe situl UK Border Agency (www.ukba.homeoffice.gov.uk) nu apare nimic despre faptul ca Concept Care College ar fi fost inlaturat din Registrul Colegiilor Acreditate si in primul rand nu aceasta institutie se ocupa de acreditarea colegiilor, ci British Accreditation Council (www.the-bac.org) pe care acest colegiu apare acreditat.

    2) In ceea ce priveste dizolvarea acestui colegiu, din nou este neadevarata stirea deoarece oricine poate vedea firmele din UK care sunt dizolvate sau in curs de dizolvare pe situl lor oficial “Companies House” (wck2.companieshouse.gov.uk), care este sinonimul Registrului Comertului din Romania. Se pare ca cu buna stiinta s-a facut o grava confuzie intre o societate asemanatoare ca denumire, tot din sfera institutiilor de invatamant, numita “Concept Care Limited”, care intradevar este dizolvata, dar nu are nici o legatura cu Concept Care College.

    3) Cum va explicati ca de pe situl official al Ministerului Muncii a disparut subit informatia care a intoxicat toate site-urile de stiri din romania, presa scrisa si televiziunea. Asa ceva este inadmisibil, traim in tara lui Papura Voda in care cei pe care i-am ales isi bat joc de noi cu intentie. Daca si-au dat seama ca au gresit de ce nu dezmint public acest lucru?

    Informatiile ar putea continua, dar va las pe voi, dragi romani, sa trageti concluziile…

    • romaniaincontact says:

      Stimate domn vom insista asupra verificarii acestor informatii care, voit sau nu, au fost comunicare gresit de catre institutiile abilitate. Va multumim pentru comentariu dvs. si vom reveni cu explicatii, adaugiri si rectificari, acolo unde este cazul.

      Redactia

    • Gheorghe Stan says:

      Salut,
      Ceea ce a fost publicat a fost probabil o acoperire la actiunea mea,actiune pe care Statul Roman in complicitate cu presa o tine ascunsa de mai multa vreme. E legata direct de Colegiile din Londra, eu am foast student la Twin care e mult mai mare si care…

      Cel mai bine redau Cerea de Chemare in Judecata, in corpul textului o sa gasiti suficient de multe informatii de…., apropo numarul dosarului e 265/46/2010 si a fost depus la Curtea de Apel Pitesti. Google – Curtea de Apel Pitesti, dupa care Dosare

      Numai Bine

      Domnule Preşedinte,

      Subsemnatul STAN S. – Gheorghe, domiciliat .., student anul I la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii din Piteşti, absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Economice Administrative şi Juridice, secţia Finanţe şi Bănci, absolvent al Facultăţii de Electronică şi Electromecanică CUT, secţia Electronică, absolvent al Universităţii din Piteşti/Departamentul de Integrare Europeană – Modulul Jean Monnet – European Policies in the Field of Sustainable Regional Development, formulez prezenta

      CERERE DE CHEMARE ÎN JUDECATĂ
      împotriva pârâţilor, statul român reprezentat de:

      1. Preşedinţia României
      Adresa: Palatul Cotroceni, Bulevardul Geniului nr. 1-3, Sector 6 – Bucuresti – Romania
      Tel/Fax: 021.410.38.58
      E-mail: procetatean@precidency.ro

      2. Guvernul României
      Adresa: Piata Victoriei nr. 1, sector 1, Bucuresti
      Telefon: +40-21-314 34 00
      Email: drp@gov.ro

      3. Ministerul Afacerilor Externe
      Adresa: Aleea Alexandru nr. 24, sector 1, Bucureşti
      Telefon – secretariat: (40 21) 319 68 70
      E-mail: drco@mae.ro

      4. Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti
      Adresa: Bucureşti, Str. Apolodor, Nr.17, sector 5.
      Telefon secretariat : 037 204 1046
      E-mail: relatiipublice@just.ro

      5. Ministerul Muncii
      Adresa: Str. Dem.I.Dobrescu nr.2-4 sectorul 1 Bucureşti
      Centrala telefon: 021.313.62.67, 021.315.85.56
      E-mail: relatiicupublicul@mmuncii.ro

      a

      Instituţiei Avocatul Poporului
      Adresa: Bucureşti, strada Eugeniu Carada, nr. 3 sector 3
      Telefon dispecerat: (21-) 312.71.34
      Telefon centrală: (21-) 312.94.62
      Adresa de e-mail: avp@avp.ro

      şi a posturilor de televiziune:
      TVR 1
      Adresa: Calea Dorobanţilor nr. 191, sector 1, Bucureşti
      Telefon: 021 319 91 12
      Email: tvr1@tvr.ro

      ProTv
      Adresa: Str. Pache Protopopescu nr.109, Bucureşti
      Telefon: 021 250 50 63
      Email: pr@protv.ro

      Antena 1
      Adresa: 70000 Bucureşti, Sos. Bucureşti-Ploieşti, Nr.25-27, Sect. 1
      Telefoane: 021 230 32 02
      Email: stiri@antena1.ro

      Realitatea Tv
      Piaţa Presei Libere, Nr.1, Corp A, Etaj 2, sector 1, Bucureşti
      Tel: +4 021 549 11 09
      Fax: +4021 316 00 00
      E-mail: office@realitatea.net

      solicitându-vă ca prin hotararea ce veţi pronunţa să dispuneţi:

      1. Repararea pagubelor financiare şi îndeosebi a celor de natură morală cauzate de statul român reprezentat de autorităţiile mai sus menţionate, instituţia Avocatul Poporului şi, prin muşamalizarea situaţiei, de posturile de televiziune enumerate anterior.

      2. În măsura în care este posibil, tinând cont de complexitatea situaţiei [poate genera cu uşurinţă o revoltă la nivel naţional], conform prevederilor art. 1 şi art. 2, lit. b) din Legea nr. 544/2001 şi art. 31 alin. (1), (2), (3), şi (4) din Constituţia României, publicarea informaţilor cu privire la situaţia creată, deţinute de posturile de televiziune anterior menţionate.

      Rog a se consemna: Pentru a demonstra interesul populatiei faţă de ne publicarea informaţiilor deţinute de posturile de televiziune anterior menţionate în raport cu situaţia creată, rog a se vedea anexa numărul 1 şi anexa numărul 2 a prezentei din Dosarul Anexe nr. 1

      Motivele prezentei acţiuni:

      În fapt, firul complet al evenimentelor este prezentat în dosarul Desfăşurarea Cronologică a Evenimentelor ce conţine 255 de pagini, în care afirmaţiile din corpul textului fac trimitere la dosare cu anexe ce le validează.

      Cu acordul dumneavoastră, secvenţă cu volumul informaţiilor, pentru o parcurgere uşoară a dosarelor înmânate, prezenta este insoţită de o Notă Explicativă

      În linii generale, dorind să-mi îmbunătăţesc cunoştiinţele de limba engleză şi să câştig experienţă în domeniul managementului, ţinând cont că România face parte din UE, am aplicat pentru un program special în Regatul Unit al Marii Britanii, Advanced Professional English Program la Colegiul Twin din Londra
      SE13 5JX, United Kingdom, 2nd Floor,
      67-71 Lewisham High Street (entrance on Myron Place),
      Lewisham, Tel: 0870 777 5205, Fax: 0870 777 5206
      Overseas Tel: +44 (0)20 8297 1132,
      Overseas Fax: +44 (0)20 8297 0984,
      Email: info@twinuk.com

      Cursul respectiv în termeni de specialitate se numeşte Sandwich Course, deoarece cuprinde:

      1. O perioada de şcolarizare;
      2. O perioadă de practică în care se puneau în aplicare temele tratate în perioada de şcolarizare, pentru această perioadă se acorda şi o remuneraţie minimă studentului de către firma la care era desemnat (firmă nominalizată de Colegiu);
      3. În final, o perioadă de examinare ce culmina cu obţinerea unei diplome.

      Ceea ce a trebuit să înfrunt în calitate de student român la Colegiul menţionat anterior este practic de neconceput pentru secolul în care trăim:

      – acte de rasism atât din partea Colegiului şi a firmei la care am fost desemnat iniţial pentru efectuarea perioadei de practică, cât şi din partea autorităţilor engleze şi a mass-mediei din UK;
      – mi s-a interzis dreptul de a avea o opinie;
      – mi s-a comunicat că, în calitate de student pe perioada de practică voi fi tratat ca un imigrant;
      – atât eu cât şi ceilalţi studenţi, datorită exploatărilor la care am fost supuşi pe perioada de practică, am descris situaţia respectivă ca fiind o altă formă de SCLAVIE, personal, mergând pâna la a afirma, aşa cum se va demonstra pe parcursul desfăşurării cronologice a evenimentelor: “Dacă în trecut o făceau cu sabia, acum o fac cu pixul”

      Pe lângă toate acestea, Colegiul la care s-a făcut referire anterior, în ceea ce mă priveşte:

      – a încălcat obligaţile contractuale (fals în actul contractual);
      – intenţionat, nu a prezentat informaţiile privitoare la Work Registration Scheme şi a celor prevăzute în Anglo Information Pack şi Anglo Training Experience cu scop de fraudare a subsemnatului;
      – a emis la suprapreţ pe numele subsemnatului facturile pentru spaţiul de cazare;
      – intenţionat, prin acţiunile şi sfaturile lor, membrii echipei manageriale a Colegiului Twin au pus sănătatea fizică şi mentală a subsemnatului în pericol;
      – lipsă de profesionalism;
      – lipsă de transparenţă;
      – nu a permis, conform termenilor şi condiţiilor să fiu un bun ambasador al României;
      – urmare a situaţiei create, s-a recurs la un act de mituire a subsemnatului;
      – culminând, fară nici un fundament legal real, cu exmatricularea subsemnatului din program

      Toate acestea coroborate cu alte situaţii ale studenţilor români [de care autorităţile şi mass-media din România au luat act] care studiau la acelaşi Colegiu, parte dintre aceştia exprimându-şi dorinţa de a participa în calitate de victime la procesul intentat de subsemnatul Colegiului Twin ce urma să se desfăşoare în Londra:

      1. Studentă harţuită sexual de Managerul firmei la care a fost desemnată pentru efectuarea perioadei de practică şi ameninţată că îi va tăia gâtul dacă spune ceva;
      Numele studentei: Nicoleta Ocneriu;
      E-mail: nico_ocneriu@yahoo.com

      Notă: Conform anexei nr. 3 din Dosarul Anexe nr. 1, am fost împuternicit de domnişora Nicoleta Ocneriu, domiciliată în Sibiu, Str. Ceferiştilor, Bl.5, Ap.3, identificată cu C.I. seria SB nr. 413048, Tel: 0269211326, pentru a expune situaţia dânsei la colegiul Twin din Londra, totodată dânsa exprimându-şi dorinţa de a participa în calitate de victimă la acţiunea în istanţă intentată de subsemnatul pârâţilor.

      Mai mult, mama dânsei, doamna Monica Ocneriu va fi citată pentru a confirma situaţia, deoarece, de teama comportamentului Managerului de la firma respectivă, domnişoara Ocneriu şi-a chemat mama în ajutor.

      2. O clasă întreagă de studenţi români trimisă acasă după ce li s-au luat banii de către Colegiu;

      3. Studentă dată afară din locuinţă pe timp de noapte de către managerul firmei la care a fost desemnată de Colegiu pentru efectuarea perioadei de practică “Nu-mi place faţa ta, ieşi afară!” cel mai apropiat oraş era la aproximativ 10 mile;
      Numele Studentei: Iosub Mirela
      Email: iosub_mirella@yahoo.com

      4. Student adus în prag de sinucidere “a lipit cuţitul de perete şi s-a apropiat cu gatul de vârful cuţitului”, din fericire a leşinat înainte să ducă acţiunea la sfârşit. Nu am primit acordul dânsului de ai face public numele, (domnul Bogdan CÂRPĂ-VECHE, ataşat al Ambasadei pe probleme de muncă şi sociale în UK & Ireland,
      4 Palace Green , W8 4QD , London,
      Tel: 020 7937 8125, Fax: 020 7937 8069,
      E-mail: social_affairs@roemb.co.uk, http://www.london.mae.ro, a luat act de situaţia studentului respectiv, existând chiar şi o declaraţie în acest sens);

      5. Student reîntors acasă cu atac de panică din cauza condiţiilor oferite de Colegiu;
      Idem pct.4

      6. Studenţi ţinuţi fără hrană 3 zile, declaraţiile iniţiale ale acestor studenţi se regăsesc în dosarele cu anexe la care se va face referire pe parcursul derulării evenimentelor redate în dosarul Desfăşurarea Cronologică a Evenimentelor.

      În lumina celor de mai sus am luat atitudine, dar s-a dovedit a fi în van, deoarece Colegiul respectiv reprezintă partea executivă a programelor Advanced Professional English Program (APEP) şi Professional English Program (PEP) înfinţate special de Guvernul Angliei pentru români şi bulgari după integrarea în Uniunea Europeană din ianuarie 2007 şi finanţate prin programul Train to Gain pentru a acoperi deficitul de personal al firmelor din UK cu locaţii extreme, firme ce îşi desfasoară activitatea într-un domeniu ce deţine 15% din Produsul Intern Brut al Angliei.

      În felul acesta, prin intermediul programelor PEP şi APEP Guvernul englez selecţiona forţa de muncă venită din partea celor două ţări – studenţi şi absolvenţi de studii superioare, iar controlul asupra acestei forţe de muncă s-a concretizat în celebrele premise de lucru, numite popular Yellow Card şi Blue Card
      Măsura numărul 2 [Yellow Card şi Blue Card] s-a dovedit a fi un mijloc de şantaj foarte eficient împotriva studenţilor şi în acelaşi timp şi o modalitate de ai constrânge să efectueze diverse activităţi sau, chiar nu aş fi surprins, în anumite circumstanţe să întreţină relaţii sexuale cu etc, exemplu concret în acest sens, cazul de hărţuire sexuală al domnişoarei Nicoleta Ocneriu, de care autorităţile din România şi din UK au luat act [studente singure în mijlocul pustietăţii…, în final ar fi cuvântul lor împotriva cuvântului unui englez].
      Practic, nu puteai să spui nimic că îţi anulau Yellow Cardul, fără a avea dreptul de a ţi se rambursa suma cheltuită cu programul repectiv.
      Guvernul englez, prin măsurile anterior enunţate, oficial încerca să soluţioneze o serie de problemele apărute în economia UK după integrarea Poloniei în UE, iar Colegiul Twin reprezenta acoperirea perfectă “Studenţi Străini în Schimb de Experienţă”, într-o exprimare mai săracăcioasă, încercau să învăţe din greşelile trecutului, în realitate vroiau să EXPLOATEZE, în sensul dur al cuvântului, forţa de muncă venită din România şi Bulgaria.

      Old habits die hard!

      Totuşi, sub rezerva unei intenţii bune, apreciez că este dreptul statului englez să adopte diverse mijloace de protecţie a cetăţenilor săi, însă consider că, în calitate de cetăţean român aflat la studii pe teritoriul Angliei, conform legislaţiei în vigoare trebuia să beneficiez de protecţia statului român, pârâţii, primi 5 nominalizaţi, cu respectarea competenţelor acestora, în pofida stăruinţelor mele nu au dorit acest lucru, lăsând să se întrevadă promovarea exploatării omului de catre om, catalogată fără parcimonie de subsemnatul şi ceilalţi studenţi de la Colegiul Twin ca fiind o alta formă de SCLAVIE.

      Umilinţa pe care a trebuit să o îndur din partea autorităţilor din UK, începând cu Poliţia Metropolitană, Home Office (Ministerul de Interne), Agenţia Guvernamentală Business, Enterprise and Regulatory Reform, mass-mediei din UK etc, inclusiv din partea uneia din sutele de firme de avocatură contactate, Cleveland & Co Solicitors
      234-236 Whitechapel RoadLondon, E1 1BJ, United Kingdom
      Tel: 020 7377 8866,
      E-mail: info@clevelandsolicitors.co.uk
      http://www.clevelandsolicitors.co.uk
      doar pentru faptul că eram un român ce lupta pentru drepturile lui, este de nedescris, practic discuţia se încheia în momentul în care menţionam că sunt student din România, asta în condiţiile în care:

      – ca student, cu tot respectul, perioada de şcolarizare a fost glumă;

      – oferta de lucru primită din partea firmei la care am fost “desemnat” a doua oară pentru efectuarea perioadei de practică, precum şi referinţele excelente primite din partea acestei firme, stau dovadă a faptului că mi-am îndeplinit obligaţiile cu brio;

      – şi cel mai important, în calitate de cetăţean român pe teritoriul UK am venit cu un proiect pentru diminuarea violenţelor pe stardă în Londra, numit iniţial VIOLENŢA NU ESTE SOLUŢIA!

      Prin educarea comportamentului violent şi conştientizarea consecinţelor adoptării unei atitudini violente, încercam să ofer alternative viabile în evitarea conflictelor, limitarea şi combaterea agresivităţii, având ca finalitate diminuarea actelor de violenţă în randul tinerilor.

      Doream să promovez un nou tip de comportament, trebuia să se comunice mai mult, trebuiau impuse regulamente mai stricte, iar pedepsele solicitau o uniformizare în aplicabilitatea lor, fără a lua în calcul necesitatea iniţierii unor programe speciale pentru profesori, elevi şi părinţi.

      Scheletul proiectului a fost prezentat domnului Ben Stoneham, Headquarters Director –Liberal Democrats Party, 4 Cowley Street, London SW1P 3NB, Office: 0207 227 1368, partid în cadrul căruia eram membru.

      Membership No: 8438307, Local Party: Tower Hamlets

      Acest proiect ar fi trebuit să implice Poliţia Metropolitană, Armata, Profesori de psihologie, elevi, familii care au pierdut un membru datorită comportamentului violent pe stradă, profesori de sporturi de contact, mass-media din UK etc, însă, datorită faptului că am luat atitudine împotriva abuzurilor săvârşite de Colegiul Twin, echipa managerială a Colegiului a decis exmatricularea subsemnatului din program

      În conformitate cu articolul 29 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, considerând ca fiind absolut normal şi esenţial ca o persoană să-şi apere drepturile şi să avertizeze pe ceilalţi în ceea ce priveşte pericolul creat, am încercat să fac cazul public în România, numai că lucrul acesta nu a fost posibil.
      Şefii posturilor de televiziune în cauză nu au permis ca informaţia să fie facută publică, lăsând astfel să se întrevadă manipularea populaţiei Romaniei prin intermediul posturilor de televiziune, precum şi o legatura directă între sfera politică si presă în ceea ce priveşte accesul liber al populaţiei la informaţie, asta în condiţiile în care independenţa editorială a radiodifuzorilor este recunoscută şi garantată prin lege, iar ingerinţele de orice fel în conţinutul, forma sau modalităţile de prezentare a elementelor serviciilor de programe, din partea autorităţilor publice sau a oricăror persoane fizice sau juridice, române ori străine sunt interzise.
      Într-o încercare disperată de a face cazul public am mers la postul de televiziune OTV, mi s-a comunicat:

      “Dacă te lăsăm 5-10 minute pe sticlă, s-a terminat, nouă ne retrage licenţa în urmatoarea oră, iar tu n-o să mai apuci să ieşi viu din cladirea asta, dacă eu aş fi în locul parinţilor tăi, te-aş lega fedeleş şi te-aş încuia în casă, tu ce vrei, să răstorni actualul guvern?

      Mai mult, chiar dacă te lăsăm pe sticlă, suntem 7 oamnei care vom sta cu ochii pe tine, cum ai spus ceva, cum bagăm reclame

      • Afirmaţiile de mai sus aparţin doamnei Aura, regizor OTV, tel: 0721 399 306

      Consider vital ca drepturile omului să fie ocrotite de autoritatea legii, astfel încât omul să nu fie silit să recurgă la diverse mijloace pentru a-şi face singur dreptate.

      Prin urmare, cu respectarea strictă a prevederile art. 16 din Constituţia României, rog în baza art. 8 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi art. 21 din Constituţia României să admiteţi actiunea şi sa dispuneţi repararea pagubelor financiare şi îndeosebi a celor de natură morală ce au fost cauzate subsemnatului de către statul român reprezentat de Preşedinţia României, Guvernul României, Ministrul Afacerilor Externe, Ministerul Muncii şi Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, în complicitate cu instituţia Avocatul Poporului şi, prin muşamalizarea situaţiei, posturile de televiziune TVR, ProTv, Antena 1 şi Realitatea Tv, solicitând în acest sens obligarea pârâţilor la plata daunelor către subsemnat.

      Ţinând cont de complexitatea cazului şi implicaţiile politice interne şi internaţionale ale acestuia, doresc o soluţionare pe cale amiabilă a situaţiei create, în caz contrar suma solicitată de subsemnatul ca despăgubiri morale şi financiare este de 275 milioane de euro, repet, 275 milioane de euro, astfel:

      Statul Român – 49 de milioane de euro
      Rămâne la latitudinea autorităţilor implicate să stabilească fiecare procentul alocat sumei finale solicitate

      Instituţia Avocatul Poporului – 7 milioane de euro

      Postul de televiziune TVR 1 – 70 de milioane de euro

      Postul de televiziune Antena 1 – 28 de milioane de euro

      Postul de televiziune ProTv – 21 de milioane de euro

      Postul de televiziune Realitatea Tv – 100 de milioane de euro

      Rog a se consemna: Suma solicitată ca despăgubire în cazul postului Realitatea TV va fi pusă la dispoziţia tuturor cetăţenilor români care au suferit pierderi financiare urmare a investiţiilor efectuate la FNI, restul sumei, dacă este cazul, împreună cu minim 90% din valoarea totală a sumei solicitată ca despăgubiri morale şi financiare va fi pusă la dispoziţia studenţilor români şi nu doar studenţilor pentru desfăşurarea de proiecte ce implică accesări de fonduri europene, îndeosebi în domeniul agriculturii (se vor aplica condiţii). În felul acesta sper că se vor creea noi locuri de muncă, iar tinerii vor alege să rămână şi să muncească în ţară.

      În drept, îmi întemeiez acţiunea pe dispoziţiile art. 4, art. 5, art. 7 şi art. 8 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului; art. 5 alin. (1) din Legea Nr. 189; art. 11 lit. h din Legea nr. 90/2001; art. 31 şi 32 lit. a din Legea 269/ 2003; art. 1, art. 3 şi art. 4 din Legea nr. 156/2000; art. 6 din Legea nr. 504; art. 30 şi art.31 din Decizia nr.187 din 3 aprilie 2006; art. 1 şi art. 2 din Legea Nr.544/2001; art. 3, lit. b) şi art. 6 alin. (3) din Hotărârea nr. 83 din 3 februarie 2005; art. 1 din Legea nr. 47/1994; art. 15, art. 16, art. 17, art. 21, art. 22 alin. (1), (2), art. 30 alin. (2), art. 31 alin. (1), (2), (3) şi (4), art art. 80 alin. (2) Constituţia României; art. 1 alin. (1), art. 5 alin. (1) din Legea nr. 35/1997, Ordonanţa nr.27 din 30 ianuarie 2002

      Dovada acţiunii o fac cu acte, martori/victime, înregistrări audio, declaraţii, poze, mesaje transmise şi/sau primite în format electronic şi prin intermediul poştei obişnuite,

      Depun acţiunea în 11 exemplare, unul pentru instanţă, iar 10 pentru a se comunica pârâţilor

      Data depunerii: 12. 02. 2010

      Semnătura: Stan S. Gheorghe

      DOMNULUI PREŞEDINTE AL CURŢII DE APEL PITEŞTI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s