Șoferul de lux al celebrităților italiene este un român

Michele este ”varianta italiană” a lui Mihai Greceanu, românul care a ajuns cel mai iubit șofer de lux al V.I.P.-urilor din Peninsulă. A plecat în Italia cu mâinile în buzunar în 1991, cum plecau toți tinerii în aventură, la doar 18 ani, ”ca și cum te-ai duce la mare”, cu ideea că această țară este o bucată de Paradis.IMG_0949

Parcurs prin Paradisul imaginar!

”Aveam o viziune diferită despre Italia văzând reclamele de la televizor, cum că îți oferă de toate…însă nu a fost chiar așa cum îmi imaginam”. Era tânăr și fără experiență și nu avea susținere din partea nimănui. A avut tot felul de meserii, de la zidar, electrician, zugrav până la bucătar, ospătar, curier. Încet, încet a învățat limba și s-a profilat pe restaurante și baruri, unde munca era mai delicată comparativ cu șantierul. Muncea câte 18-20 de ore pe zi, în mai multe locuri. A fost barman în mai toate barurile importante din centru Milano, iar seara muncea ca ospătar la restaurant. Timp de 12 ani a lucrat la singurul restaurant românesc din Milano; servea la mese și distra lumea la cabaret. ”Ziua îmi deschisesem o activitate personală de autotransporturi, gen curierat, doar in Italia. În 12 ani am dormit pe noapte în medie 4 ore”, povestește Mihai.

La cabaret cunoștea frecvent personaje importante din mediile în care se învârteau banii cu lopata, fapt ce l-a determinat să se reorienteze. După eforturi constante pentru a-și îndrepta cursul vieții spre o stradă mai bună, a început să ceară și recompense. Viata de curierat, pe de altă parte îi dădea idei de afaceri: ”am început să cunosc oameni importanti, stiliști, jurnaliști, transportam cu furgonul meu haine pentru colecții. Aveam o prietenă care lucra în acest mediu, o cunoșteam din 1991 și ea mă prezenta mereu acestor persoane sus-puse”.

Ideea de afacere i-a venit repede, fiind înconjurat de lux, de trai pe picior mare, de mașini ultimul racnet și multă imagine rafinată: ” În câmpul modei am sesizat că oamenii se plimbă mult cu mașini de lux, că obișnuiesc în loc să plătească un taxi, sa folosească mașini închiriate cu șofer. Îmi plăcea lumea asta, plină de lux, de mașini sofisticate”.

Efort dublu cu de zece ori mai mult câștig!

La început nu știa cum să intre într-o afacere de acest gen, acum spune că are venitul de zece ori mai mare decât la momentul când a început.  ”M-am interesat și am înțeles că trebuie să îmi iau licență, să studiez, să dau anumite examene, să îmi iau anumite atestate. M-am apucat de studiat, iar intr-un an de zile am reușit să iau toate examenele. Am inceput să investesc bani să cumpăr mașini. Demararea afacerii m-a costat în jur de 70.000 de euro, acum trei ani”, mărturisește interlocutorul nostru.IMG_0980

Royal Driver cu etichetă de fițe sau o afacere nu prea la îndemâna oricui.  Mihai povestește cum i s-a schimbat radical viața în ultimii 3 ani: ”am cunoscut foarte multă lume, frecventez locuri numai de lux care îți schimbă mentalitatea; văd lucruri și locuri pe care nu puteam sa îmi imaginez vreodată că le pot vedea. Îmi place foarte mult pentru ca nu o iau ca pe o muncă, o iau ca și cum aș fi în vacanță pentru ca mereu sunt pe drumuri: Monte Carlo, Elvetia, Paris, Barcelona, toată Italia”.

 

”Piu ti fai i tuoi affari meglio e!”

Spune că nu a uitat de unde a plecat, chiar dacă Italia l-a transformat și nu mai joacă fotbal pe terenul din spatele blocului, ci golf cu baștanii. ”Când am venit aici eram naiv, credeam în orice, în toate bla, bla-urile pe care mi le spuneau toți. Eram amabil, ajutam toate persoanele, chiar dacă nu le cunosteam, și la final se dovedea a fi rău întrucât greșeam persoanele. Aici am învățat de la italieni că ”dacă îți vezi de treaba ta, e cu atât mai bine”.

Lucrează pentru Sabrina Ferilli (o celebra actriță italiancă) de aproape 3 ani de când a cunoscut-o, iar aceasta afirmă că este șoferul ei preferat întrucât este un profesionist. Personaje din lumea showbizz-ului intalian și internațional sunt plimbate în mașini luxoase de către ” șoferul regal”: George Clooney, Victoria Silvstedt, Gio Guerreri, Roberto Alessi. Dar nu numai! Și românii din ”mediile înalte”, cum zice Mihai, care au afaceri în Italia plătesc bani grei pentru servicii de lux. O cursă dintr-o parte în alta a orașului Milano este 70 de euro, pe când o zi întreagă la Roma cu disponibilitatea maximă a șoferului ajunge pâna la 2000 de euro.

Bucureșteanul de 36 de ani este căsătorit din 2002 cu Ileana ”Cosânzeana” din Maramureș. Se descrie în trei cuvinte simplu: calm, ambițios, perseverent. În zilele nu foarte încărcate petrece cât mai mult timp cu fiului său în vârstă de șapte luni.

 Daniela Vițelaru

This entry was posted in Povesti de succes despre romanii de pretutindeni. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

